Välkommen til Skyltmaskiner.se

Försäljnings- & Leveransvillkor:

 

Vid köp hos Skyltmaskiner.se gäller följande villkor.

Skyltmaskiner.se är specialiserat i försäljning av Skyltmaskiner, transferpressar, förbrukningsmaterial och tillbehör. Skyltmaskiner.se ägs av:


Datamarked ApS
C/O TMF Sweden AB
Sergels Torg 12
111 57 Stockholm
VAT: SE502077826101 

 

Kvalitet:

 

Våra varor lever upp till gällande europeiska standarder och normer för hållbarhet och kvalitet. Våra kvalitets normer är en del av våra löften till dig, om att vi levererar goda och pålitliga produkter. Vi prioriterar att ge våra kunder högsta möjliga service före och efter köp. Så att våra kunder känner trygghet att handla hos oss i framtiden.

 

Betalningsvillkor/betalningssätt:

 

Betalning i vår webshop sker via, Visa, Mastercard, Diners club, AmericanExpress, jcb, Nordea, Paypal, Klarna, Pai, Attradius eller Maestro. 

När du beställer varor på Skyltmaskiner.se och betalar med betalkort, hanteras betalningarna av Nets International och PAYEX. Alla betalningar mellan Datamarked ApS och Nets International krypterad och görs via säker teknologi. När du godkänner ordern, blir beloppet reserverat på ditt konto och de debiteras först när varan skickas.

Alla betalningsavgifter debiteras enligt gällande priser.

Skyltmaskiner.se säljer eller lämnar inte ut dina personuppgifter till tredje part.

 

Klarna

 

Handla & Betala – Delbetalning

 

Faktura

Om du inte vill betala direkt med kort eller direktbetalning via Internetbank kan du välja faktura som betalningssätt.Vid fakturaköp förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Klarna AB. Den påverkar dock INTE din kreditvärdighet och det kan inte ses av någon annan. Insamling och behandling av dina personuppgifter samt kreditupplysning är nödvändig för att vi ska kunna behandla ditt önskemål om kredit.

Fakturor för privatpersoner ska betalas inom 14 dagar och företagsfakturor inom 30 dagar, räknat från dag som beställningen skickas från vårt lager. Fakturan dateras och skickas med post, och ska betalas via bankgiro. Notera även att vi tar en fakturaavgift: 49 kr för privatpersoner respektive 150 kr för företag.

Fullständiga villkor från Klarna för privatpersoner, klicka här!
Fullständiga villkor från Klarna för företag, 
klicka här!

 

 

Leverans/Leveranstid:

 

Leverans av varor från Skyltmaskiner.se sker enligt Brings villkor och hämtas ut på respektive hämtningsställe för privatpersoner och direkt till företaget. Om varan inte kan levereras direkt till företaget kommer ett brev med information om var paketet hämtas vilket kan leda till längre leveranstid.

 

Bring hanterar alla försändelser från Skyltmaskiner.se ifall inte annat avtalas på förhand.

Alla leveranstider är vägledande och gäller för standardvaror, det kan förkomma avvikelser. Vi avslutar beställningar snabbast möjligt, lager varor beställda innan kl 14 vill bli skickade samma vardag.

När varan/varorna skickas kan vi skicka en e-post med ett trackingnummer.

OBS: Du skall ha angett en e-postadress och att du vill att vi skickar dig ett trackingnummer.



Beställningar som inte har hämtats ut:

Levererade beställningar ligger kvar 2 veckor på avhämtningsstället. Observera att du måste hämta beställningen även om du vill använda din ångerrätten enligt distansavtalslagen, det räcker inte att bara låta paketet ligga kvar. Skyltmaskiner.se har rätt att ta ut en avgift för hanteringen av varor som inte hämtats ut. Avgiften uppgår till 200 kr.

 

Garanti:

 

Samtliga varor i vårt sortiment omfattas av ett års garanti och två års reklamations rätt enligt köplagen (Danmark) om inget annat anges. Man kan som utgångs punkt endast klaga över fel och brister som har funnits vid när varan blev köpt. Fel och brister som visar sig under de första 6 månader antas att ha varit på varan när det köptes. I de följande 18 månaderna är det köparen som skall påvisa att fel och brister var på varan när varan köptes. Garantin upphävs automatiskt om ingrepp har gjorts i varan. Detta oberoende om ingreppet har utförts av auktoriserad reparatör eller av kunden själv. Garantin upphävs också ifall varan, har använts oaktsamt eller vanligt slitage.

Självfallet följer vi Allmänna Reklamationsnämndens utslag vid en eventuell tvist om vi mot förmodan inte lyckas lösa det innan.

 

Elektronik är känsligt:

 

Elektriska apparater er känsliga för påverkan av fukt, högvärme, slag och stöt. En del elektroniska apparater mår inte bra av att ligga i en mycket varm eller kall och fuktig bil. När en kall apparat kommer in i värmen bildas det kondens som kan orsaka fuktskador. Starta därför först apparaten när den har samma temperatur som omgivningen.

 

Skydd mot rök, damm och smuts:

 

Fel på elektroniska apparater kan orsakas av husdamm, djurhår, tobaksrök, stekos eller sot från stearinljus. Tänk därför över hur du använder och var du ställer dina apparater. Några, men inte alla apparater kan rengöras.

 

Periodiska fel:

 

Ifall det är ett så kallat periodiskt fel – alltså en fel som bara kommer i bland är det inte säkert att vår tekniker kan återskapa det. I dessa tillfällen är det viktigt att du ger en precis och tydlig beskrivning av när och i vilken situation felet uppstår. Innan du kontaktar oss är det alltid en god idé att se om apparaten är rätt installerad.

 

Undersökningsavgift:

 

Vi testar alla inlämnade produkter. Visar det sig att det är ett handhavandefel eller om produkten är felfri förbehåller vi oss rätten att debitera en avgift för utförd felsökning. Detta underförutsättning att du personligt har fått uppgifter om storleken på denna avgift.

 

Felleverans av vara:

 

Kan vara två orsaker

 

1. Beställnings av produkt, som inte passar din modell. Detta fel är typiskt gjort av kunden själv och det är därför kundens ansvar att returnera varan på ett säkert sätt, antingen genom att lämna den direkt till vårt lager eller skicka den via post till returadressen. Skickas produkten som brev finns det inget trackingnummer och försvinner brevet ersätts det inte. Vi rekommenderar att varan skickas antingen som företagspaket eller försäkrat brev.

 

2. Felbeställning av korrekt produkt som inte passar din modell. Detta fel uppstår för att vi har gjort ett registreringsfel i vår databas. Du ska returnera varan på ett säkert sätt, antingen genom att lämna den direkt till vårt lager eller skicka den via post med trackingnummer när du mottar en returfraktsedel (kom ihåg att fråga om denna) med returadressen på. 

 

Transport skada:

 

Varor levereras med Posten/Bring. Om emballaget är skadat eller det saknas kollin skall detta meddelas transportören direkt. Ansvaret för varan övergår till köparen när varan mottagits och kvitterats. Om Du upptäcker att varan har blivit skadad i leveransen när Du packar upp den ska detta snarast möjligt meddelas Skyltmaskiner.se. 

 

Bortkommen försändelse:

 

Har din försändelse inte kommit fram, skall du göra en anmälan hos transportören.

 

Hantering och returnering av defekta produkter:

 

För att vi kan hantera en defekt produkt snabbast möjligt skall du upprätta en RMA-anmälan i vår webbshop.

Vet du inte om en produkt är defekt eller annat, så kan du kontakta oss på mail: order@skyltmaskiner.se med din förfrågan, vi svara därefter snarast möjligt tillbaka (på mail) med vad du skall göra.

Skall du skicka en vara som är defekt eller under garanti retur, skall du kontakta Skyltmskiner.se på telefon eller via mail för att få en returfraktsedel.

 

 

Pris garanti:

 

Skyltmaskiner.se ger 14 dagars prisgaranti på alla produkter, hittar du dem ett annat ställe till en lägre pris köpt under samma affärsvillkor som inte avviker mycket från våra, så ersätter vi skillnaden och lägger 50kr extra i forma av presentkort på produkter i webbshoppen.

Du kan kontakta oss på: order@skyltmaskiner.se, märk ämnet: prisgaranti.

 

Ångerrätt:

 

Konsument har genom konsumentskydd vid distansavtal enligt distans- och hemförsäljningslagen i vissa fall rätt att frånträda ett köp genom att till lämna eller sända ett meddelande om detta inom 14 dagar från den dag konsumenten mottagit varan eller en väsentlig del av denna. Vid önskan om att utnyttja ångerrätten, vänligen kontakta oss för att få en returfraktsedel. Om köpet hävs på riktiga grunder återbetalas köpeskillingen, med avdrag för returfrakt enligt Postens prislista, inom 30 dagar.?

Ångerrätten gäller endast om varan, inklusive dess emballage är i väsentligen oförändrat skick?. Ångerrätten gäller inte datorprogram eller ljud- och bildupptagningar då plomberingen har brutits. Detta gäller även eventuell teknisk plombering. För datorer där konsumenten skrivit in uppgifter vid uppstart kan ångerrätten inte användas. 

För att häva ditt köp enligt ångerrätten kontaktar du oss e-post order@syltmaskiner.se

 

Emballage:

 

Vi packar produkten med nödvändigt emballage för säker transport till dig.

Vi återanvänder emballage av miljöhänsyn så länge det inte påverkar produktens funktionalitet eller utseende.

 

Friskrivning:

 

Vi reserverar oss för slutförsäljning, feltryck och felaktigt angivna priser, produktbeskrivningar, specifikationer eller missvisande bilder. Motsvarar produkten inte kunds förväntningar på grund av en felaktig beskrivning från vår sida har självfallet kund rätt till kompensation eller hävning av köpet. I de fall ett pris har varit felaktigt angivet förbehåller vi oss rätten att antingen annullera ordern alternativt informera kunden om det korrekta priset så att kund antingen kan godkänna det korrekta priset eller besluta sig för att ordern i stället ska annulleras.

 

Skulle skadeståndsansvar eller ersättningsskyldighet uppstå enligt ovanstående köpvillkor ska vårt ansvar, såvida inte uppsåt eller grov vårdslöshet föreligger, begränsas till ett belopp som högst motsvarar köpeskillingen för den order varpå skadeståndsskyldigheten grundas.

Datamarked ansvar omfattar endast direkta förluster och under inga omständigheter indirekta förluster, såsom förlust i näringsverksamhet eller kunds förlust av data.

 

 

Uppgifter om klagomål:
En klaga/anmälan över en vara eller tjänst köpt hos oss kan göras hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, DK-2500 Valby. Du kan klaga till Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

 

EU-Kommissionens online klagaportal kan också användas för att göra en klaga. Det är viktigt, ifall du bor i ett annat eu-land. Klagan kan göras på - http://ec.europa.eu/odr. När du gör en klaga skall du använda vår e-mail adress order@skyltmaskiner.se


 

Har du frågor?

 

Har du behov för hjälp eller andra frågor, är du välkommen att kontakta oss på e-post order@skyltmaskiner.se eller telefon 0852503866.